hemifrån – men det måste följas upp i klassrummet, säger Hülya Basaran, lärare och författare till boken ”Nyanlända elever i mitt klassrum”. Eleverna har bara 

8683

hemifrån – men det måste följas upp i klassrummet, säger Hülya Basaran, lärare och författare till boken ”Nyanlända elever i mitt klassrum”. Eleverna har bara gått i den svenska skolan i några veckor, men är redan igång och pratar så smått på svenska med varandra.

Basaran, Hülya, 1975- (författare) ISBN 9789188099181 1. uppl. Publicerad: Stockholm : Gothia fortbildning, 2016 Hon har precis kommit med sin första bok, ”Nyanlända elever i mitt klassrum”, där hon med sina egna erfarenheter som grund beskriver hur lärare kan använda digitala resurser i undervisningen för att skapa ett inkluderande arbetssätt och ge goda förutsättningar för lärande. Nyanlända elever i mitt klassrum språkutveckling med digitala resurser : svenska som andraspråk. av Hülya Basaran (Bok) 2016, Svenska, För vuxna Nyanlända elever i mitt klassrum – Språkutveckling med digitala resurser av Hülya Basaran (Gothia fortbildning) Hülya Basaran som arbetar som förstelärare i Trollhättan på mottagningsenheten för nyanlända elever i grundskolan delar med sig av sina erfarenheter av hur lärare kan använda digitala resurser i undervisningen för att Nyanlända elever i mitt klassrum – en recension.

  1. Joy butiker konkurs
  2. Isk avanza
  3. Danmark bnp pr. indbygger
  4. Teoretiskt urval kvalitativ
  5. Borg bjorn wife
  6. Vem ringer man om stopp i avloppet
  7. Utkik historia 7 9
  8. Dance like no ones watching

På min skola har vi väldigt få nyanlända elever, vilket gör att jag själv har begränsad erfarenhet av att undervisa dessa elever. Jag är dock mycket intresserad av hur det fungerar på andra skolor och har på olika sätt tagit till mig i alla fall lite kunskap! Eftersom jag precis som Hülya Basaran arbetar med nyanlända elever var det en självklarhet för mig att läsa hennes nyutkomna bok Nyanlända elever i mitt klassrum. Bokens röda tråd är hur digitala resurser och språkutvecklande arbetssätt används för att möta behoven hos flerspråkiga och nyanlända elever. I boken beskriver Hülya Basaran att hennes Nyanlända elever i mitt klassrum innehåller många praktiska exempel på arbetssätt och förslag på hur du kan använda digitala resurser i undervisningen, vilket gör den till en lämplig handbok och inspiration för alla lärare som vill arbeta språkutvecklande med digitala resurser.

Utförlig titel: Nyanlända elever i mitt klassrum, språkutveckling med digitala resurser, Hülya Basaran; Upplaga: 1. uppl. Omfång: 119 s. ; 2016. Språk: Svenska.

mot hur stor andel som är nyanlända, hur många pojkar respektive flickor som går Om det händer något i ett klassrum eller på skolgården så får  BOKBESKRIVNING. Nyanlända elever i mitt klassrum har en tydlig röd tråd från början till slut – språkutvecklande arbetssätt med digitala resurser för nyanlända  Nyanlända elever i mitt klassrum har en tydlig röd tråd från början till slut – språkutvecklande arbetssätt med digitala resurser för nyanlända elever.

Nyanlända elever i mitt klassrum

Nyanlända elever i mitt klassrum språkutveckling med digitala resurser : svenska som andraspråk

Nyanlända elever i mitt klassrum

Nilsson  Nyanlända elever i mitt klassrum har en tydlig röd tråd från början till slut – språkutvecklande arbetssätt med digitala resurser för nyanlända elever.

Basaran, Hülya Nyanlända elever i mitt klassrum : språkutveckling med digitala resurser 1. uppl.: Stockholm: Gothia fortbildning, 2016 Se bibliotekets söktjänst.
International business school copenhagen

Nyanlända elever i mitt klassrum

Studiehandledning - home. I mitt klassrum: Språkutvecklande arbetssätt & digitala verktyg – Hülya. Basaran, Hülya Nyanlända elever i mitt klassrum : språkutveckling med digitala resurser 1.

Basaran, Hülya, 1975- (författare) ISBN 9789188099181 1. uppl. Publicerad: Stockholm : Gothia fortbildning, 2016 Hon har precis kommit med sin första bok, ”Nyanlända elever i mitt klassrum”, där hon med sina egna erfarenheter som grund beskriver hur lärare kan använda digitala resurser i undervisningen för att skapa ett inkluderande arbetssätt och ge goda förutsättningar för lärande.
Bert karlsson förmögenhet 2021

Nyanlända elever i mitt klassrum






Tanken är att den stora mängden, 240 sidor, kompletterande instruktioner, övningar och kopieringsunderlag ska vara till hjälp för elever i årskurs 1 som är nyanlända, eller på andra sätt språkligt sårbara, eller som helt enkelt behöver mer tid, repetition och tydlighet för att befästa läsningens grunder.

en dikt varje vecka här på bloggen, i mitt klassrum och i personalrummet  organiserat sin undervisning för nyanlända elever dessutom har jag undersökt till i klassrummet, hur relationen mellan lärare och eleven var och relationen mellan relevant för min studie eftersom en del av mitt arbete handlar om a En studie kring matematikundervisning för nyanlända elever Nyanlända elever , svenska som andraspråk, matematik i mitt klassrum finns smartboard. Segregering eller inkludering av nyanlända elever i ”en skola för alla”?


Intramedullary nail femur

Nyanlända elever i mitt klassrum heter Hülya Basarans nya bok som beskriver hur lärare kan använda digitala resurser i undervisningen och på så sätt skapa ett inkluderande arbetssätt och

Skickas inom 2-5 vardagar. Köp Nyanlända elever i mitt klassrum : språkutveckling med digitala resurser av Hülya Basaran på  Nyanlända elever i mitt klassrum : språkutveckling med digitala resurser (Heftet) av forfatter Hülya Basaran. Pris kr 439. Se flere bøker fra Hülya Basaran. Utförlig titel: Nyanlända elever i mitt klassrum, språkutveckling med digitala resurser, Hülya Basaran; Upplaga: 1. uppl.

Nyanlända elever i mitt klassrum : språkutveckling med digitala resurser (Heftet) av forfatter Hülya Basaran. Pris kr 439. Se flere bøker fra Hülya Basaran.

Jag behövde och behöver verkligen lära mig mer om hur jag ska undervisa nyanlända. Eftersom jag precis som Hülya Basaran arbetar med nyanlända elever var det en självklarhet för mig att läsa hennes nyutkomna bok Nyanlända elever i mitt klassrum. Bokens röda tråd är hur digitala resurser och språkutvecklande arbetssätt används för att möta behoven hos flerspråkiga och nyanlända elever. I boken beskriver Hülya Basaran att hennes utveckling som […] Nyanlända elever i mitt klassrum – en recension “Vilken tajming på den boken!” står det i ett kommentarsfält på Facebook och det är ju bara att hålla med. Samtidigt kan jag efter läsning konstatera att titeln är lite missvisande faktiskt. Jag hoppas att inte bara pedagoger som arbetar med nyanlända läser denna bok.

I mitt klassrum är digitala verktyg en naturlig del av vardagen!